Onno Maas in gesprek met Alfred van der Giessen

afbeelding-met-onno-maas-en-alfred-van-de-giessenOnno Maas en Alfred van der Giessen

Onno Maas, eigenaar van Het Reclamepaleis, ondervraagt Alfred van der Giessen, directeur van reclamebureau Die Haghe over zijn samenwerking met Rob van Kan Media Consultancy.

Onno: Wat maakt de samenwerking met Rob zo prettig?

Alfred: Wat ik zowel prettig als zeer positief ervaar in de samenwerking met Rob, is dat hij meer dan een prima mediastrateeg is die de breedte en diepte durft in te gaan. Naast een goede analyse en een advies op maat blijkt hij altijd weer in staat om verder te kijken dan alleen de opdracht. Zijn betrokkenheid is groot en maakt waarbij de doelstellingen van de klant voor hem van primair belang zijn. Daarbij beschikt hij over goede en relevante kennis over alle soorten media; zowel off- als online.

Onno: Wat is de mooiste opdracht waar jullie ooit op samengewerkt hebben?

Alfred: De gecombineerde introductiecampagne van het telefoonnummer 14070 met de website www.denhaag.nl voor de Gemeente Den Haag om het contact met de burgers te verbeteren en te vereenvoudigen.

Met een bescheiden budget waren we in staat om, mede door toedoen van Rob, een geweldige exposure te creëren.

Het percentage van gemeten bekendheid aan het einde van de campagne lag vele malen hoger dan van een vergelijkbare campagne die de Gemeente Amsterdam eerder had uit laten voeren waarbij het budget 3 x groter was.

Naast het inzetten van allerlei soort traditionele media/uitingen zoals o.a.; peperbussen, abri’s, attentiestickers op uitgaande correspondentie van de Gemeente (Belastingdienst), korte tag-on’s bij RTV West bij uitingen van de Gemeente, inhakers bij Gemeentelijke advertenties in dag- en huis aan huis-bladen, mini-posters in Gemeentelijke ruimten zoals buurthuizen en bibliotheken en stickers op vuilniswagens genereerde de ‘specials’ met moving billboard wel het aller, aller beste resultaat. Zo reden we in bijna alle stadswijken rond met een echte trouwkoets met ‘echtpaar’ en paarden (met daarachter een moving billboard met tekst: ‘Trouwen?’ bel 14070 of kijk op www.denhaag.nl), een Tuktuk met oplaadbak als verhuisautootje waarbij zelfs het schommelende vogelkooitje niet ontbrak (op moving billboard ‘Verhuizen?’ bel 14070 of kijk op www.denhaag.nl) en een rondrijdende open vrachtwagen waarop een complete dixielandband vrolijke noten ter gehore brachten (op moving billboard ‘Straatfeest? Bel 14070 of kijk op www.denhaag.nl). Een sleepauto van de Parkeerbeheer met een rode Ferrari in de takels met daar achteraan  de moving billboard met ‘Parkeervergunning nodig? etc. mocht helaas van de toenmalige wethouder niet doorgaan!. Dat laatste speciale deel van de campagne leverde heel veel extra aandacht en free publicity op in de Haagse regio.

de specials van de 14070-campagne

De ‘specials’ van de 14070-campagne; de muzikanten, het bruidspaar en de Tuktuk

Be the first to comment on "Onno Maas in gesprek met Alfred van der Giessen"

Leave a comment