NOvA-campagne voor verhogen van weerbaarheid van advocaten

uiting van teasercampagne en de eerste uiting van de vervolgcampagne(L) Uiting teaser op LinkedIn, (R) eerste uiting van de campagne in vakbladen

De Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) is gestart met een campagne, ontwikkeld door communicatiebureau Tigges, om advocaten bewuster te maken van hun weerbaarheid. Advocaten en medewerkers krijgen, door hun werk, steeds vaker te maken met agressie. Die agressie varieert van verbale bedreiging tot materiƫle schade, fysiek bedreiging en erger. De NOvA heeft dit probleem al langer onderkend, en besteedt daar binnen de beroepsgroep ook veel aandacht aan. Om de urgentie van een goede weerbaarheid te benadrukken is er voor gekozen om de advocaten en medewerkers te confronteren met een campagne in diverse advocatenmedia.

De campagne begon half december 2023 met een teaser via LinkedIn waarbij het volgen van het ‘Weerbaarheidspakket’ als goed voornemen van 2024 stond vermeld. Deze uiting, zo vlak voor de feestdagen, had nog een vrij softe boodschap. Voor de campagne die vanaf eind januari 2024 loopt is een meer confronterende boodschap gebruikt, waarbij een bekraste auto te zien is. Andere creatieve uitingen volgen in de loop van de campagne. Doelstelling van de campagne is aanzetten tot het volgen van het Weerbaarheidspakket van de NOvA.

De communicatiestrategie en het creatieve werk is ontwikkeld door communicatiebureau Tigges uit Den Haag. Het online advies werd gedaan door Digital Media Enzo uit Amsterdam, en het offline media-advies en de media-inkoop werd gedaan door Rob van Kan Media Consultancy

De campagne zal gezien worden in gespecialiseerd media, gericht op advocaten, zoals vaktijdschriften, websites, nieuwsbrieven en LinkedIn.

Be the first to comment on "NOvA-campagne voor verhogen van weerbaarheid van advocaten"

Leave a comment