De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) bestaat dit jaar 175 jaar. Dit jubileum greep de notariële beroepsorganisatie aan voor het organiseren van een publieksactie. Op zaterdag 3 november openden notariskantoren door het hele land hun deuren of trokken zij er in hun buurt op uit. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’.
De notariële beroepsorganisatie wilde met deze publieksdag de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten. KNB-voorzitter Nick van Buitenen over de actie: ‘Notarissen lieten op 3 november samen met hun team zien wie ze zijn en waar ze voor staan. Dit alles in een feestelijk jasje. Het notariaat moet voor consumenten meer herkenbaar, benaderbaar en zichtbaar zijn. En we willen de drempel – die er soms nog is – wegnemen.’
Actie geeft ‘notaris’ een gezicht
Sommige notarissen stonden bij een sportvereniging of op de markt, of bezochten een verzorgingshuis. Anderen organiseerden een leuke activiteit waar consumenten aan mee konden doen, met als doel om de consumenten kennis te laten maken met de notaris en zijn of haar team of concrete vragen te kunnen stellen. Van Buitenen: ‘Dit was een mooie gelegenheid om het beroep te promoten en “de notaris” letterlijk een gezicht te geven. De notaris is op veel belangrijke momenten in een mensenleven aanwezig. Bijvoorbeeld bij een huwelijk, de koop van een woning of een overlijden. Dat maakt het een beroep om trots op te zijn. En dat wilden we delen met consumenten.’
Radiocampagne
Om de publieksactie ook op nationaal niveau onder de aandacht te brengen werden er in de periode zaterdag 27 oktober tot en met 3 november een in omvang beperkte radiocampagne gevoerd voor deze actie . De radiocommercial roept op om te kijken wat de notaris in de buurt doet. De radiospotjes, die werden ingekocht door Rob van Kan Media Consultancy, werden uitgezonden op NPO Radio 1 en alle regionale publieke zenders en op diverse regionale commerciële zenders. De vormgeving van de jarige notaris, en de ontwikkeling van de radiocommercial, was in handen van Tigges, aanstekelijke communicatie, uit Voorburg-Leidschendam.
Be the first to comment on "Radiospotjes voor de jarige notaris"