Lang Leve de Muziek Show is een landelijke muziekwedstrijd en spelshow voor basisscholen dat vanaf zaterdag 9 november op NPO ZAPP uitgezonden gaat worden. Buddy Vedder, die begin dit jaar werd uitgeroepen tot beste jeugdpresentator, presenteert het programma.
Tijdens de Lang Leve de Muziek Show gaan de klassen met elkaar de strijd aan voor de ultieme hoofdprijs: optreden met een speciale live act met de allergrootste schoolband voor Koningin Máxima tijdens Het Kerst Muziekgala 2019. In 4 voorrondes strijden steeds 3 provincies tegen elkaar, gevolgd door twee halve finales en een finale.
Het doel van het programma is het stimuleren van muziekonderwijs op de basisschool. Door mee te doen aan de wedstrijd krijgen kinderen de kans om te ontdekken hoe leuk en waardevol het is om met muziek bezig te zijn en samen met de klas toe te werken naar een muzikale act.
Youngworks, jongeren onderzoeks-, marketing- en communicatieadviesbureau, heeft het creatieve concept ontwikkeld voor deze campagne, in opdracht van Stichting Meer Muziek in de Klas. Rob van Kan Media Consultancy werd door Youngworks ingeschakeld voor het offline mediaplan. Het offline mediaplan bestaat uit commercials op televisie (ZAPP/NPO) en advertorials in 2 jongerenbladen. Digital Media Enzo heeft het onlineplan verzorgt, waarbij YouTube, Instagram, Snapchat en TikTok worden ingezet.
Be the first to comment on "Mediacampagne voor Lang Leve de Muziek Show"