Naturalis Biodiversity Center heeft per 3 september de deuren voor tentoonstellingen tijdelijk gesloten in verband met de ver-/nieuwbouw van het pand en voert daarom een korte mediacampagne “Even Dicht”.
De bijzondere tentoonstelling GIF! dat al in het bijgebouw “Het Pesthuis” plaatsvond is gesloten, en Naturalis last nu een pauze in om volgend jaar (half 2019) te starten is een veel groter gebouw. In het nieuwe Naturalis is ruimte voor vaste- en wisselende tentoonstellingen, 42 miljoen wetenschappelijke objecten en alle medewerkers en onderzoekers.
Zeer positieve ontwikkelingen maken het noodzakelijk om het museum in een nieuw jasje te steken. Sinds 2012 groeit het museumbezoek gestaag, tot wel 410.000 bezoekers in 2016. Ook gaan wetenschappelijke inzichten steeds door, en die inzichten wil Naturalis graag delen met nieuwe tentoonstellingen.
Het nieuwe museum laat straks de vele facetten zien van biodiversiteit, in heden en verleden. Zo zul je meegenomen worden naar het vroegste leven op aarde, Nederland in de ijstijd en de oerkrachten van onze planeet. Men maakt kennis met de verrassendste versiertrucs van planten en dieren, staat men oog in oog met een Afrikaanse olifant en ontdekt men het verwoestend vermogen van vulkanen. Ook zijn er spectaculaire ervaringen: hoe voelt het om terug te reizen naar de dinotijd? Behalve tentoonstellingen vindt men in het nieuwe Naturalis ook workshopruimtes voor extra activiteiten, spectaculaire experiences, horeca en een winkel. Het opvallende gebouw kent allerlei verwijzingen naar de natuur en nodigt elke voorbijganger uit om naar binnen te gaan.
De mediacampagne “Even Dicht”, die door Rob van Kan Media Consultancy is gepland en ingekocht bestaat uit een advertentieplaatsing op de eerste sluitingsdag in het Leidsch Dagblad, een outdoorcampagne in Leiden en de regio daarom heen en een onlinecampagne die gepland en ingekocht werd door Digital Media Enzo.
Be the first to comment on "Mediacampagne “Naturalis is Even Dicht” gestart"