Alfred van der Giessen, directeur van reclamebureau Die Haghe, ondervraagt Eddy de Heij, mede-oprichter van onlinebureau Digital Media Enzo, over zijn samenwerking met Rob van Kan.
Alfred: Hoe lang ken jij Rob eigenlijk al?
Eddy: Ik ken Rob al zo’n 13 jaar als mediaspecialist. Ik werkte toen nog voor de NRp (verkooporganisatie voor de regionale dagbladen) en in die hoedanigheid sprak ik regelmatig met Rob. Ik kwam Rob later bij diverse mediabureaus tegen met altijd weer die goede ‘click.’ Sinds 10 jaar werken we als DMenzo nauw samen om zijn klanten en relaties bij te staan met de online mogelijkheden.
Alfred: En hoe ervaar jij, als online specialist, de samenwerking met een meer generieke media generalist?
Eddy: Ook toen Rob bij de grote mediabedrijven werkte, merkte je al dat hij breed georiënteerd was en van elk mediumtype de hoed en de rand wist. Wat mij opviel, is dat hij ook oog had voor de exploitant. Hij onderhandelde stevig maar je kon als exploitant ook prima leven met de deal , dat zorgde voor een wederzijdse gun-factor. Als je exploitant een goede last-minute actie had, dan belde je Rob toch als eerste om dit hem te laten weten.
Later toen we samenwerkte, aan de online kant, was hij een van de allereerste die mee ging met bijvoorbeeld de Run of Network/Programmatic mogelijkheden. Veel offline professionals die toch meer in titels dachten, konden daar veel later pas aan wennen. De huidige discussie of online bijvoorbeeld ooit als TV zou worden afgerekend in GRP’s, die hadden we samen al zo’n 8 jaar terug! Zijn nieuwsgierigheid en zijn offline achtergrond maakte Rob ook een online specialist. Sterker nog, wellicht is Rob een heel goed voorbeeld van de nodige online/offline integratie.
Be the first to comment on "Alfred van der Giessen ondervraagt Eddy de Heij"