Ter ondersteuning van de opening van de nieuwe tentoonstelling van het Loosduins Museum over de 112 jarige periode dat Loosduinen een zelfstandige gemeente was, voordat het in 1923 geannexeerd werd door Den Haag, werden er op enkele plekken van de oude gemeentegrens borden opgehangen met “Gemeente Loosduinen”. Loosduinen, dat dus een stadsdeel is van Den Haag, heeft nog een vrij grote groep bewoners die zich sterk verbonden voelen met het “oude Loosduinen”`, net als veel Scheveningers overigens. Dat Den Haag het oude tuindersdorp ingrijpend heeft verbouwd in de jaren 60 en 70 wordt niet door iedereen als positief ervaren. Op social media, waar de foto’s van het “Gemeente” bord op geplaatst werden, reageerden wel heel erg veel mensen met een thumbs-up. En het lokte een discussie uit over de oude gemeentegrens, wat weer een mooie aanleiding gaf om mensen naar de tentoonstelling te verwijzen. Kortom een geslaagde actie, met minimale financiĆ«le middelen. Voor het idee, uitwerking en uitvoering was Rob van Kan Media Consultancy verantwoordelijk.
Leave a comment
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Be the first to comment on "Veel reacties op PR-stunt(je) Loosduins Museum"