Een bijna complete T. rex hadden onderzoekers van Naturalis opgegraven, en gekocht met hulp van sponsors en de actie “Tientje voor Trix”. In juni 2016 kwam AH met een grote Dinoplaatjes-actie die in samenwerking met Naturalis (en Freek Vonk) was ontwikkeld. Tijdens deze AH-actie heeft Naturalis hierop ingespeeld met een campagne “De echte dino’s” (vind je in Naturalis) waarbij abri’s, 3-hoeks-borden, televisie en online werden ingezet. Eind augustus 2016 landde “Trix” op Schiphol en werd ze feestelijk binnengehaald in de sleutelstad Leiden, waarna de opbouw van de tentoonstelling kon beginnen. Tussen deze intocht en de opening was Trix ‘ontsnapt’ en richtte vernielingen aan in enkele steden. Deze vernielingen werden op de sociale media gecommuniceerd en ondersteund om een breder bereik te creëren. Op 10 september werd de tentoonstelling geopend, en daaromheen werden abri’s, digitale masten, grote banieren op Leiden CS, televisie en online ingezet met het campagnebeeld “T. rex in Town”. In 2017, de tentoonstelling liep t/m 5 juni, werd er een mediacampagne geconcentreerd rondom de april/mei-schoolvakantie, waarbij abri- en A0-formaten in diverse belangrijke steden werden ingezet, naast enkele printplaatsingen (Donald Duck en Kidweek) en online. Rob van Kan Media Consultancy heeft alle offline media gepland en uitgevoerd, Digital Media enzo deed alle commerciële online-inzetten. Lees hier het complete verhaal van de communicatie rondom Trix.
Collage van communicatie middelen en -uitingen van de Echte Dino’s en T. rex in Town
Be the first to comment on "T. rex in Town"