Susanne van Straaten, communicatie adviseur bij Naturalis Biodiversity Center in Leiden, gaat in op de vragen van Niels van Campen, zelfstandig adviseur en oprichter van Nielsmaaktreclame, over haar samenwerking met Rob van Kan Media Consultancy.
Niels: Je werkt nauw samen met Rob en ik ben benieuwd wat hij extra kon bijdragen aan het toch al grote T-Rex succes?
Susanne: 2016 was een belangrijk jaar voor Naturalis: na jaren graven, prepareren en onderzoeken kwam T. rex Trix naar Nederland. Ons doel was heel Nederland in de ban van T. rex te krijgen. Zoiets bereik je door een scala aan activiteiten: pers, een guerilla-activiteit, de dino-spaarkaartjes van Albert Heijn en het voeren van campagnes. Media-inkoop was in het hele traject onmisbaar en heeft absoluut bijgedragen aan het succes. Rob heeft ons hierin ontzettend geholpen. Hij houdt rekening met het feit dat we als culturele organisatie niet al te veel budget hebben, Hij zoekt naar de beste oplossing en is zeer betrokken. Toen de T. rex case de Cultuur Marketing Award won, zat Rob naast collega’s in het publiek. Dan weet je dat je media-adviseur mee leeft.
Niels: Wat zijn, m.b.t. zijn media-adviezen, voor jou belangrijke elementen in de samenwerking met Rob?
Je merkt aan alles dat Rob zijn vak verstaat: hij kent de mogelijkheden en de leveranciers, hij weet wat een goede tariefstelling is en gaat een stevige onderhandeling niet uit de weg. Wat werken met Rob voor mij een meerwaarde geeft is dat hij betrouwbaar en betrokken is. Als je een adviesaanvraag bij hem doet kun je er blindelings vanuit gaan dat er een eerlijk, gedegen plan gepresenteerd wordt. Tijdens de T. rex periode ontwikkelden we de goede gewoonte om bijna elke vrijdag even telefonisch bij te praten. Een korte evaluatie, hoe gaat het met de bezoekcijfers, wat ligt er in het verschiet. Maar ook nieuwe ideeën werden getoetst in dit soort gesprekken. Het werkt erg prettig om een dergelijke sparringpartner te hebben!
Be the first to comment on "Niels van Campen stelt twee vragen aan Susanne van Straaten"