Eddy de Heij heeft wat te vragen aan Arjen Verduijn

eddy-de-heij-en-arjen-verduijnEddy de Heij van Dmenzo en Arjen Verduijn van Tigges

Eddy de Heij, mede-oprichter van Digital Media Enzo, heeft wat vragen aan Arjen Verduijn, directeur van Tigges aanstekelijke communicatie over de samenwerking met Rob van Kan Media Consultancy.

Eddy: Hoe heb je Rob leren kennen?

Arjen: De Haagse Communicatiekring was in 2006 dé verzamelplek voor bureaus en opdrachtgevers uit de regio. Rob was vrijwel altijd aanwezig en een graag geziene gast. Bescheiden, maar met een heldere kijk op het vak. We vonden elkaar in de overtuiging dat ‘relatie’ belangrijk was en zou blijven maar dat bureaus uiteindelijk de strijd zouden winnen op ‘inhoud’. Niet toevallig iets waar hij zelf flink wat van in huis heeft. Dus toen we voor de KNB een landelijke campagne maakten om de veranderde wetgeving rond huwelijkse voorwaarden onder de aandacht te brengen, was Rob de logische keuze als mediapartner.

Eddy: Welke case is jou vanwege het succes het meest bijgebleven?

Eenmaal met Rob kennisgemaakt, wilde KNB graag dat Rob bij alle campagnes betrokken bleef. De meest succesvolle in mijn beleving was de promotie van het Levenstestament. Een door vrijwel iedereen boven de 40 belangrijk gevonden boodschap (‘Regel je belangrijke zaken nu voor als je dat straks niet meer kunt’) die desondanks toch niet tot de gewenste actie leidde. De campagne, met alle PR-activiteiten daaromheen, heeft daar meetbaar verandering in gebracht: Notarissen registreerden de afgelopen jaren aantoonbaar een grote toename in het aantal afgesloten levenstestamenten.

Rob heeft een compact en zeer effectief mediapakket samengesteld, dat de doelgroep vond via zowel radio en magazines als online. De aftrap van de campagne begon met een advertorial in 6,8 miljoen h.a.h.-kranten, waar de notarissen een vervolg op konden geven. Het mooie resultaat komt mede voort uit de prima samenwerking tussen klant, bureau en externe adviseurs: ‘I love it when a plan comes together’ ?

De radiocommercial “Levenstestament” uit 2016 (vervolgcampagne)

creatieve uitingen van de knb-campagne levenstestament

De advertorial in de h.a.h.-kranten, twee online-uitingen en een magazine-advertentie

 

Be the first to comment on "Eddy de Heij heeft wat te vragen aan Arjen Verduijn"

Leave a comment