Voor € 73 miljoen krijgt Den Haag een multifunctionele Sportcampus, gelegen in het Zuiderpark. Sport, -onderwijs, -onderzoek komen hier samen onder de noemer Sportcampus Zuiderpark. Total Identity ontwikkelde voor Sportcampus Zuiderpark de identiteit, positionering en visuele vormgeving. Het moet gezegd, als je een aantal uitingen en toepassingen hebt gezien, dan is het een herkenbare vormgeving. De aparte vorm van het gebouw komt erin terug, een duidelijke kleurstelling. Waarom dat toch kritiek? Bovenstaande poster werd gebruikt voor een opendag. Het logo van Sportpark Zuiderpark doet bij iemand met ervaring met buitenreclame alle alarmbellen afgaan. Dunne letters vallen weg, en als je dan ook nog het logo lekker klein rechts onderin zet, dan weet je direct dat de boodschap verloren gaat. En juist omdat het de eerste bredere externe communicatie betreft, had daar veel beter naar gekeken moeten worden.
Related Articles
Leave a comment
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Be the first to comment on "Sportcampus Zuiderpark schiet mis"